Se stie deja ca in Romania forta de munca din zona horeca este o problema care da reale batai de cap proprietarilor de hoteluri, pensiuni, restaurante. Fiind o componenta sensibila de care depinde buna desfasurare a activitatii si oferirea de servicii de calitate clientilor, multi dintre cei care activeaza in domeniul acestor servicii si-au indreptat atentia catre a aduce personal din afara tarii, din tari mai putin dezvoltate.
Si in cazul nostru solutia a venit ca nevoie la problema actuala din industria hoteliera, si anume, lipsa de personal. In plus, ceea ce ne-a determinat sa ne gandim la angajati din afara tarii este faptul ca, din pacate, forta de munca existenta (in mare parte) nu ofera stabilitate, loialitate si responsabilitate fata de locul de munca.
In acest moment avem 16 angajati pe pozitii de ospatar, camerista, supervisor, bucatar, ajutor de bucatar. Toti sunt veniti din Sri Lanka si le asiguram, pe langa salariul lunar, si partea de cazare si masa.
Sunt oameni modesti, atenti la clienti si la persoanele din jur, cu mult bun simt si recunoscatori. Isi intampina clientii cu zambetul pe buze de fiecare data, pregatiti sa le ofere ceea ce au nevoie. Experienta pozitiva de pana acum ne face sa ne gandim serios sa mai angajam cateva persoane pe posturile de ospatar, bucatar si camerista in viitorul apropiat.
“Chiar daca la inceput am avut unele emotii legate de cum va percepe publicul aceste schimbari, s-a dovedit contrariul. Reactia clientilor nostri a fost si este una favorabila. Clientii apreciaza faptul ca sunt veseli, dornici de munca, au invatat si limba romana, notiunile de baza, sunt prezenti, sunt profesionisti. Noi suntem foarte multumiti de ei, sunt dornici sa invete si isi duc treaba pana la capat”, Teodora Tusa – director marketing Hotel Sunny Hill/Vila Tusa by Sunny Hill.
Acest lucru nu inseamna ca solutia este renuntarea la angajatii romani ci vorbim despre o solutie la care oamenii din horeca s-au vazut nevoiti sa apeleze din motive extrem de obiective. Alaturi de angajati straini lucreaza in continuare si angajati romani, care se dovedesc a fi seriosi si responsabili.
Satisfactia clientilor este strans legata de modul in care un receptionist ii intampina, un ospatar ii serveste la masa, de calitatea mancarii, de cat de curat este in camera in care urmeaza sa-si petreaca o parte din timp, iar exemplele pot continua. Clientii au nevoie sa gaseasca si sa regaseasca constant tratatia de care au nevoie sau pe care au fost obisnuiti s-o primeasca altadata.